joi, 23 decembrie 2021

Alexandru Lăpușneanu-un domnitor important pentru istorie

Alexandru Lăpușneanu a fost un domn al Moldovei care a domnit între septembrie 1552-18 noiembrie 1561 și octombrie 1564 -9 martie 1568.
Figura sa a fost popularizată de scriitorul Costache Negruzzi care l-a imortalizat în nuvela Alexandru Lăpușneanu atribuindu-i celebrele fraze :"De mă voi scula pre mulți am să popesc și eu " și "Dacă voi nu mă vreți eu vă vreu " .
Alexandru Lăpușneanu a fost fiul nelegitim al lui Bogdan al III-lea (al 3-lea ) cu Anastasia doamna și se numea înainte de domnie Petrea Stolnicul .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mircea Horia Simionescu -un prozator si eseist important al tarii noastre

Mircea Horia Simionescu este un prozator si eseist  care ne face mandri din punct de vedere cultural national si lingvistic . Este un prozat...